Friday, February 25, 2011

Ku temui siapa diriku...

Salam. Salam sejahtera utk semua ! :-)

Dah berhabuk blog aku ni, ini first entry aku tahun ni rasanya... haha

ok2, aku ceritakan update terbaru aku keyh? :-)

sekarang aku dah masuk semester kedua di uitm dungun, best siot kat sini, :-)

skrg ni aku selalu gak la lepak pantai, cari ketenangan....

tapi kan, sem 2 ni aku rasa pelik sgt, byk sgt perubahan kat diri aku yg berlaku... aku dah dpt teman yg aku cari selama ini, dan harap yang pertama dan terakhir lah utk aku... :-)

namun, aku dihimpit ujian yg sgt berat, aku termasuk byk sgt persatuan, sehingga menyebabkan aku tension gila dowh... salah aku jugak, aku tak reti nk tolak permintaan "tolong" dr org... hmmm itulah kelemahan aku...

aku jadi kelas reps, aku jd exco persatuan BH, aku masuk nasyid, aku DJ Radio MyUfm, aku wakil part 2 persatuan fakulti, aku jd AJK family day fakulti aku, arghhhhhhhhhhhhhhh tension nak muntah aku...

aku dah sampai tahap gaban tekanan sampai rasa nk quit jer uitm, aha lupa gtau aku dah stop dr debat BM, sebab dah tawar hati nga debat , entah kenapa...aku syg kawan2 aku semua, tapi..... debat clash ngan hujung minggu, aku x boleh bagi komitmen hujung minggu.. lagipun aku dah tak berapa minat berdebat, entah la... aku cepat bosan... minta maaf untuk semua pendebat, aku terpaksa lakukan ini untuk kebaikan diri aku dan korang jugak, mungkin... aku harap kesalahanku korang ampunkan yer... :-)

ok, satu lagi masalah, member2 aku ...buat hal pulak.......tak nak kawan dgn kawan ini lah , itu lah, aku lak jadi org tengah... haih, berat2 kepala aku nk memikirkan....

korang boleh tak jadi dewasa n matang sket? tolong lah, jgn sampai aku buat tak tau kat korang nnt, aku buat hal sendiri saja nak tak? aku boleh nk pentingkan diri aku, tp aku sayang kan korang, tak nak korang gaduh2, cakap2 belakang, tak sedap la camtu.... cerciter2 apa masalah directly, jujur la sket.... kata kawan sejati konon, tp tikam belakang ape cer ni? pastu i'm sorry2,nangis2, takder hasil pun lepas tu... tolong lah, aku dah malas nk pikir masalah korang ni, pandai2 lah,semua dah besar panjang, its your life, go ahead, pilihlah jalan yg korang nak... aku tak kesah. dah............... sorry ek korang, i'm out of this, done.

pastu masalah kelas aku... tolong lah behave dalam kelas waktu lecturer mengajar... korang nk tuntut ilmu daripada beliau, korang main2... dia suruh buat itu ini, komplain, benci... kutuk2 ... pastu bila present tak ok, marah lecturer pulak? aik, pelik.... apa ni der? ape cer dowh? tolong lah, be mature please? kita termasuk aku jugak kena jaga adab masa belajar, nk fun boleh , tapi bersederhana la dowh.... rilek sudah, tak payah lebih2.... tau la korang penat, aku pun penat, lec pun lagi penat, so, tolong lah faham perasaan masing2, hormat each other.. mcm mana nk org hormat kita kalau kita tak hormat org? think about that ok?

aku sayang korang lebih dari aku sayang diri aku, tau tak.... aku tak kata aku perfect, aku lebih lemah dari korang sebab aku ni bodoh, asyik fikir pasal orang n abaikan diri aku n perasaan aku, dan tgk lah apa dah jadi sekarang kat aku, tension, n study entah ke mana.... kalau aku tak perform dlm exam, aku tak salahkan korang, ini salah aku, aku salah.... tanggungjawab aku itu semua... korang please lah.. tolong diri korang ok? aku nk tgk korang berjaya.... buat apa berjaya sorang2 dalam dunia, kalau org lain semua tak mampu, ko tu selfish la kalau berjaya sorang2, tapi tak tolong org lain... fikirlah nor farris nor azam, pikir!

....................................................................................................................................................................

ok, aku nk hidup cara aku sekarang, dkt dgn Allah SWT, Penciptaku... dan kehadiranmu teman hati, harap kau mengerti isi hatiku, keadaanku, dan moga kita sama2 mengecap nikmat cinta kepada Allah Yang Esa.... thanks for everything...

kepada baba, mama, n my siblings, i miss u guys a lot.... kasih sayang dr keluarga aku aku harapkan sgt2 sekarang ni... hanya doa mampu ku kirim kepada semua, dan moga kita panjang umur, murah rezeki, kita berjumpa lagi ye, my beloved family... i love u guys... :-)

to my friends, be strong guys, ini hanya hidup dunia, matlamat abadi kita adalah kehidupan akhirat kelak... dekatkan diri dgn Allah SWt,  rasailah erti syukur dariNya....

sekian nukilan ku .... insya Allah bertemu lagi....

I Love you guys kerana Allah, sayang kerana kita umat Rasulullah....

Ukhwah mahabbah fillah....

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Followers